סערה במליאת הכנסת: אסור להכניס ספרי תורה לצה"ל

"יש תחושה שבשנה האחרונה יש רצף של אירועים, הקשורים ברצון של לגדל זקן מתוך אמונה דתית, ברצון לקיים אורח חיים דתי בצבא. יש קצינים וחיילים שתחושתם שמנהלים מאבק בהם ובמורשתם, לא מדובר בתופעה זניחה, אלא ברצף של מקרים".
איתי גדסי 3 Comment on סערה במליאת הכנסת: אסור להכניס ספרי תורה לצה"ל

מסתבר, שהחוק הצה"לי אוסר לקיים טקסי הכנסת ספר תורה בצה"ל • מי שהעלה היום את הנושא לדיון הוא ח"כ מוטי יוגב שהציג מנגד את התמונה של החייל הלל אונסדופר שהלך לשבי המצרי עם ספר תורה במלחמת יום כיפור • צפו

"יש תחושה שבשנה האחרונה יש רצף של אירועים, הקשורים ברצון של לגדל זקן מתוך אמונה דתית, ברצון לקיים אורח חיים דתי בצבא. יש קצינים וחיילים שתחושתם שמנהלים מאבק בהם ובמורשתם, לא מדובר בתופעה זניחה, אלא ברצף של מקרים".
14:20
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on נתניהו מבטיח: "ניכנס לרפיח – עם עסקה או בלי" | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מסתבר, שהחוק הצה"לי אוסר לקיים טקסי הכנסת ספר תורה בצה"ל. מי שהעלה היום (שני) את הנושא לדיון הוא ח"כ מוטי יוגב שהציג מנגד את התמונה של החייל הלל אונסדופר שהלך לשבי המצרי עם ספר תורה במלחמת יום כיפור.

יוגב אמר כי "אני מחזיק בידי פקודה של צה"ל שאוסרת ומקפיאה טקסי הכנסת ספרי תורה לצה"ל, איפה נשמע כדבר הזה, ממתי אסור לשמוח עם ספר תורה בצה"ל, השתגענו? מה שאני מחזיק בידי היא את התמונה הזאת, של החייל הלל אונסדופר שהלך לשבי עם ספר תורה".

"התמונה הזו היא האנטי של הפקודה ההזויה שאוסרת ריקודים עם ספר תורה, הפקודה הזו היא האנטי של האני מאמין היהודי, שרק מתוקף הספר הזה, אנחנו פה", הוסיף.

עוד הוא הוסיף כי "התמונה הזו היא אנטי-תזה של הפקודה הזו ההזויה משהו והמצערת שאוסרת על טקסי הכנסת ספר תורה לצה"ל. מתוקף הספר הזה אנחנו פה, דם בן גוריון פתח את ההכרזה על המדינה מספר הספרים. בלי זה מה אנחנו עושים פה בכלל?. אויבנו מבקשים לעקור אותנו מארצנו".

יוגב הוסיף ותקף את התנהלות צה"ל בתקופה האחרונה: "יש תחושה שבשנה האחרונה יש רצף של אירועים, הקשורים ברצון של לגדל זקן מתוך אמונה דתית, ברצון לקיים אורח חיים דתי בצבא. יש קצינים וחיילים שתחושתם שמנהלים מאבק בהם ובמורשתם, לא מדובר בתופעה זניחה, אלא ברצף של מקרים".

לסיום הוא קרא לשר הביטחון ולרמטכ"ל לבטל את הפקודה. שנוגדת את תורת ישראל. צפו.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אולי תפסיקו לבלבל את המוח מדובר בהנחייה כללית שאוסרת להכניס לצה'ל דברים שנתרמו לאו דווקא ספרי תורה….. פליז אל תקחו את זה למקום הזה, כי זה לא!

  2. 2

    קובי, זה לא נכון אבא שלי לא מזמן תרם ספר תורה לצה"ל, בחטיבה מסוימת של דתיים

  3. 1

    הם רואים את ההתרפסות והעיוורון של החרדים ומעיזים יותר ויותר יהודים תתעוררו העיירה בוערת זה רק קדימון להגיע למטרה לחלן את החרדים בצבא גם במצרים זה התחיל בפה רך והמשיך בפרך